Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /data/6/2/6279216d-8328-4213-b98c-044b5dae37b6/reflexegyesulet.hu/web/administrator/components/com_gcalendar/libraries/GCalendar/GCalendarZendHelper.php on line 95
A jó háziasszony – mint tudatos fogyasztó- otthon általában még pontosan tudja, hogy a háztartásában mire van szüksége. Amikor valami kifogyott, akkor felírja emlékeztetőül az erre rendszeresített papírra (bevásárló cetli) és bekészíti a bevásárló kosarába. Vásárolni pedig már ezzel a kész listával indul – és gyermekét is így indítja el a boltba. Így esélye van arra, hogy a boltban nem reklámszlogeneket dúdolgatva, nem a leárazásoktól és akcióktól elkábulva nyúlkál össze-vissza. Hanem a valóban szükséges dolgokat veszi meg, méghozzá a tervezett mennyiségben. Vagyis nem a szemével, hanem az eszével vásárol.
Aki vásárolni megy, annak logikus, hogy csomagolóanyagra lesz szüksége. A tudatos vásárló tudja, hogy ha nem visz magával bevásárlókosarat, vászontáskáját, akkor a pénztárnál egy újabb reklámszatyrot vetetnek meg vele, ami az első sarokig nyúlik, utána szakad.
A textilből készült szatyor nagy előnye, hogy könnyen tisztántartható és akár egy zsebben is elfér. Legjobb választás a házilag fonott vesszőkosár. Tartós, ökológiai szempontból is gazdaságos – használatával ráadásul támogatjuk a kosárfonó kézműveseket is. Egy jó minőségű bevásárlókosár kb. öt évig, egy vastag vászonszatyor pedig két évig is szolgálhatja a fogyasztót. Ennyi idő alatt - kétnapokénti bevásárlást feltételezve - tehát 340 ill. 850 db. nejlonszatyor spórolható meg. Vagyis egy rakás hulladék és pénz.
Mit tehet a tudatos fogyasztó?
- Nem hagyja, hogy helyette a reklám döntse el, hogy valójában mire van szüksége!
- Rendszeresen ellenőrzi az otthoni élelmiszerkészletét, és figyel a szavatossági határidőkre!
A projekt a Földművelésügyi Minisztérium támogatásával valósult meg.