A jó háziasszony – mint tudatos fogyasztó- otthon általában még pontosan tudja, hogy a háztartásában mire van szüksége. Amikor valami kifogyott, akkor felírja emlékeztetőül az erre rendszeresített papírra (bevásárló cetli) és bekészíti a bevásárló kosarába. Vásárolni pedig már ezzel a kész listával indul – és gyermekét is így indítja el a boltba. Így esélye van arra, hogy a boltban nem reklámszlogeneket dúdolgatva, nem a leárazásoktól és akcióktól elkábulva nyúlkál össze-vissza. Hanem a valóban szükséges dolgokat veszi meg, méghozzá a tervezett mennyiségben. Vagyis nem a szemével, hanem az eszével vásárol.

 

Aki vásárolni megy, annak logikus, hogy csomagolóanyagra lesz szüksége. A tudatos vásárló tudja, hogy ha nem visz magával bevásárlókosarat, vászontáskáját, akkor a pénztárnál egy újabb reklámszatyrot vetetnek meg vele, ami az első sarokig nyúlik, utána szakad.

A textilből készült szatyor nagy előnye, hogy könnyen tisztántartható és akár egy zsebben is elfér. Legjobb választás a házilag fonott vesszőkosár. Tartós, ökológiai szempontból is gazdaságos – használatával ráadásul támogatjuk a kosárfonó kézműveseket is. Egy jó minőségű bevásárlókosár kb. öt évig, egy vastag vászonszatyor pedig két évig is szolgálhatja a fogyasztót. Ennyi idő alatt - kétnapokénti bevásárlást feltételezve - tehát 340 ill. 850 db. nejlonszatyor spórolható meg. Vagyis egy rakás hulladék és pénz.

Mit tehet a tudatos fogyasztó?

-    Nem hagyja, hogy helyette a reklám döntse el, hogy valójában mire van szüksége!

-    Rendszeresen ellenőrzi az otthoni élelmiszerkészletét, és figyel a szavatossági határidőkre!

  

www.szelektalok.hu

 

A projekt a Földművelésügyi Minisztérium támogatásával valósult meg.

Reflex-ház beosztása

EFOP - program

Ökoiskola

Okosuli

Zöld óvoda

Zöld ovi

Energizair

Papírkalkulátor

 

 

Megelőzési kisokos

 


 

Ökológiai lábnyom számítás

Ökológiai lábnyom számítás