Magyarországon egy háztartásra átlag évi 16 kg ingyenes reklámküldemény, szórólap (szemétposta) jut. Felméréseink szerint ezek kínálatát azonban jó, ha a fogyasztók egynegyede figyelembe veszi - vagyis a reklámanyagok háromnegyede előre gyártott szemét. Kár volt miattuk kivágni a fákat…

A tudatos fogyasztók vásárlói döntéseiket saját értékrendjük szerint, önállóan hozzák meg - beszerzéseiket pedig a valós szükségleteikhez és anyagi lehetőségeikhez igazítják. Ők azok, akik lazán kihagyják az áruházláncok kihagyhatatlan akciókat, bele se nyálaznak a postaládájukba dobált reklámkiadványokba és árukatalógusokba. Nekik a csicsás reklámújságokról a kivágott fák, a tornyosuló szeméthegyek jutnak eszükbe Számukra nyilvánvaló, hogy kevesebb szemétposta kisebb környezetszennyezést és kevesebb hulladékot jelentene.

Bár a fogyasztók címezetlen reklámküldemények elleni tiltakozása jogos – a megelőzéshez nálunk a jog sajnos nem nyújt segítséget. „Reklám stop” matricák ugyan beszerezhetők – de azt vagy figyelembe veszi a terjesztő, vagy nem.

Mit tehet a tudatos fogyasztó?

-          A postaládájára ragasztott „Reklám Stop!”, vagy „Nem kérek reklámot” matricával jelezheti ezen eltökélt szándékát (beszerezhetők a környezetvédő civil szervezeteknél). A matricás figyelmeztetés elsősorban a családi házak postaládáinál lehet hatásos.

-          Ha bérházban lakik akkor a reklámújságoknak egy közös gyűjtőládát szerel fel (biztonsági okokból a bejárati ajtón kívülre) és ráírja, hogy ebben a lépcsőházban hány lakás tart igényt reklámújságra.

www.szelektalok.hu

 

A projekt a Földművelésügyi Minisztérium támogatásával valósult meg.

Reflex-ház beosztása

Energizair

Ökoiskola

Okosuli

Zöld óvoda

Zöld ovi

Papírkalkulátor

Ökológiai lábnyom számítás

Ökológiai lábnyom számítás